WEKO3
インデックスリンク
-
RootNode
アイテム
There is a newer version of this record available.
国際的アカデミックコミュニケーション能力の育成に向けて/アカデミックリテラシー&プレゼンテーションの授業過程と成果に関する報告
https://kobe-du.repo.nii.ac.jp/records/278.1
https://kobe-du.repo.nii.ac.jp/records/278.1e294ef9e-6c95-4ea3-bf59-68ed469bc237
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-11-25 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 国際的アカデミックコミュニケーション能力の育成に向けて/アカデミックリテラシー&プレゼンテーションの授業過程と成果に関する報告 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | DEVELOPMENT OF INTERNATIONAL ACADEMIC COMMUNICATION ABILITY/Review of Process and Effect of Academic Literacy and Presentation | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 国際 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アカデミック | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | コミュニケーション | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 育成 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | International | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | academic | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | communication | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | upbringing | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
ラッダ, 政美
× ラッダ, 政美× 曽和, 英子 |
|||||
著者別名 |
RODDA, Masami
× RODDA, Masami× SOWA, Eiko |
|||||
要旨 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 本学の大学院で開講されている必須科目のAcademic Literacy & Presentation(以下ALP と略す)は、本学の大学院生が、アート・デザイン領域の研究に必要な基本的なアカデミックリテラシーを身につけると同時に、最終成果としてパワーポイントを使った英語での研究プレゼンテーションを課題とし、国際的なアカデミックコミュニケーション能力を育てることを目的としている。2020 年度から新たにEnglish Presentation として科目名が変わるのを機に、最終年度の2019 年後期のALP I に主に焦点を当て、この授業の過程と成果を見直し、今後のあり方についての探求をまとめた。 | |||||
Summary | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The purpose of Academic Literacy & Presentation (hereinafter abbreviated as ALP), a required subject of our graduate school, is that the students nourish their international academic communication ability by acquiring basic academic literacy necessary for research in the area of art and design, and then presenting their research assignment using Power Point. Since the subject name changed into English Presentation in 2020, this paper reviews the process and effect of ALP and suggest the future issues mainly focusing on ALP I during the second semester in 2019. | |||||
書誌情報 |
芸術工学2020 発行日 2020-11-25 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 神戸芸術工科大学 |