WEKO3
インデックスリンク
アイテム
There is a newer version of this record available.
{"_buckets": {"deposit": "03bd17ea-6324-4a31-954e-85c02807e45c"}, "_deposit": {"id": "73.1", "owners": [15], "pid": {"revision_id": 0, "type": "depid", "value": "73.1"}, "status": "published"}, "_oai": {"id": "oai:kobe-du.repo.nii.ac.jp:00000073.1", "sets": ["23"]}, "author_link": ["723", "723"], "item_10002_biblio_info_33": {"attribute_name": "書誌情報", "attribute_value_mlt": [{"bibliographicIssueDates": {"bibliographicIssueDate": "2010-11-24", "bibliographicIssueDateType": "Issued"}, "bibliographic_titles": [{"bibliographic_title": "芸術工学2010"}]}]}, "item_10002_creator_28": {"attribute_name": "著者別名", "attribute_type": "creator", "attribute_value_mlt": [{"creatorNames": [{"creatorName": "SHIMO, Hiroyasu"}], "nameIdentifiers": [{"nameIdentifier": "723", "nameIdentifierScheme": "WEKO"}, {"nameIdentifier": "9000238820364", "nameIdentifierScheme": "CiNii ID", "nameIdentifierURI": "http://ci.nii.ac.jp/nrid/9000238820364"}]}]}, "item_10002_description_31": {"attribute_name": "要旨", "attribute_value_mlt": [{"subitem_description": "Quon は、2009 年に神戸ビエンナーレに出品した3DCGZOO において立体映像として発表した。しかし、このキャラクターをインスタレーション作品の一部としてだけ制作しているわけではない。遅々として進まないが、彼らが主人公として活躍する映像作品を制作することを前提としている。つまり、できるだけあらゆる動作、表情が可能な有能な役者として成立することを目標にしている。架空のキャラクターだからこそ詳細な質感表現にこだわり、表面的な信憑性を重視している。その方法論についても本稿で言及する。一方、動作に関しては、効率的なアニメーション制作のためにキャラクターをカスタマイズすることを重視している。カスタマイズの要点は、体の各部分が主たる動作に連動する仕組みを構築することである。最も代表的な例として、歩行動作におけるつま先と重心の連動をあげることができる。このようなカスタマイズを施すことで単純にアニメーションさせる要素を減らすことができる。この例であれば、3 つのアニメーションすべき要素を2 つにすることができる。しかし、実際には単純に作業量が減るということ以上の様々な恩恵をもたらす。それは、アニメーターにキャラクターが潜在的に持っている動きの可能性を気付かせるという効果だ。", "subitem_description_type": "Other"}]}, "item_10002_description_32": {"attribute_name": "Summary", "attribute_value_mlt": [{"subitem_description": "[Quon] issued an announcement as a 3D Image in 3DCGZOO that had been exhibited in the Kobe Biennale in 2009.This character was not produced as a part of the installation work only.We required to produce it as an active 3D Image as a main character but unfortunately it did not advanced at all. For the efficient animation production the most important point is the customization or set up of the character.The point that should be considered in the customization process is to construct the mechanism that each part of the body synchronizes withthe main action performed.For example,thesynchronization of the gearing of the center of gravity withthe movement of the toe in a wallking action which cansimply decrease an element that an animation processneeds by customizing in this way.In the case of the exampleabove the element count of the animation process isdecreased from three elements to two elements.Not onlythe element count is decreased but also different otherbenifits are provided to the animators for easy animationprocess.Also,this introduce the animator with the possibleproperty of movement and potential of the character.", "subitem_description_type": "Other"}]}, "item_10002_publisher_34": {"attribute_name": "出版者", "attribute_value_mlt": [{"subitem_publisher": "神戸芸術工科大学"}]}, "item_creator": {"attribute_name": "著者", "attribute_type": "creator", "attribute_value_mlt": [{"creatorNames": [{"creatorName": "志茂, 浩和"}], "nameIdentifiers": [{"nameIdentifier": "723", "nameIdentifierScheme": "WEKO"}, {"nameIdentifier": "9000238820364", "nameIdentifierScheme": "CiNii ID", "nameIdentifierURI": "http://ci.nii.ac.jp/nrid/9000238820364"}]}]}, "item_files": {"attribute_name": "ファイル情報", "attribute_type": "file", "attribute_value_mlt": [{"accessrole": "open_date", "date": [{"dateType": "Available", "dateValue": "2013-11-25"}], "displaytype": "detail", "download_preview_message": "", "file_order": 0, "filename": "2_shimo_2010.pdf", "filesize": [{"value": "8.6 MB"}], "format": "application/pdf", "future_date_message": "", "is_thumbnail": false, "licensetype": "license_11", "mimetype": "application/pdf", "size": 8600000.0, "url": {"url": "https://kobe-du.repo.nii.ac.jp/record/73.1/files/2_shimo_2010.pdf"}, "version_id": "bd410507-f182-4d9f-a3d9-d5413345dd3e"}]}, "item_language": {"attribute_name": "言語", "attribute_value_mlt": [{"subitem_language": "jpn"}]}, "item_resource_type": {"attribute_name": "資源タイプ", "attribute_value_mlt": [{"resourcetype": "departmental bulletin paper", "resourceuri": "http://purl.org/coar/resource_type/c_6501"}]}, "item_title": "Quon/テクスチャリングとカスタマイズの手法", "item_titles": {"attribute_name": "タイトル", "attribute_value_mlt": [{"subitem_title": "Quon/テクスチャリングとカスタマイズの手法"}, {"subitem_title": "QUON/Technique of texturering and customizing", "subitem_title_language": "en"}]}, "item_type_id": "10002", "owner": "15", "path": ["23"], "permalink_uri": "https://kobe-du.repo.nii.ac.jp/records/73.1", "pubdate": {"attribute_name": "公開日", "attribute_value": "2013-11-25"}, "publish_date": "2013-11-25", "publish_status": "0", "recid": "73.1", "relation": {}, "relation_version_is_last": true, "title": ["Quon/テクスチャリングとカスタマイズの手法"], "weko_shared_id": -1}
Quon/テクスチャリングとカスタマイズの手法
https://kobe-du.repo.nii.ac.jp/records/73.1
https://kobe-du.repo.nii.ac.jp/records/73.11f7dbfc3-9c90-425d-89b2-e1694f2d0ee7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
2_shimo_2010.pdf (8.6 MB)
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-11-25 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Quon/テクスチャリングとカスタマイズの手法 | |||||
タイトル | ||||||
言語 | en | |||||
タイトル | QUON/Technique of texturering and customizing | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
志茂, 浩和
× 志茂, 浩和 |
|||||
著者別名 |
SHIMO, Hiroyasu
× SHIMO, Hiroyasu |
|||||
要旨 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Quon は、2009 年に神戸ビエンナーレに出品した3DCGZOO において立体映像として発表した。しかし、このキャラクターをインスタレーション作品の一部としてだけ制作しているわけではない。遅々として進まないが、彼らが主人公として活躍する映像作品を制作することを前提としている。つまり、できるだけあらゆる動作、表情が可能な有能な役者として成立することを目標にしている。架空のキャラクターだからこそ詳細な質感表現にこだわり、表面的な信憑性を重視している。その方法論についても本稿で言及する。一方、動作に関しては、効率的なアニメーション制作のためにキャラクターをカスタマイズすることを重視している。カスタマイズの要点は、体の各部分が主たる動作に連動する仕組みを構築することである。最も代表的な例として、歩行動作におけるつま先と重心の連動をあげることができる。このようなカスタマイズを施すことで単純にアニメーションさせる要素を減らすことができる。この例であれば、3 つのアニメーションすべき要素を2 つにすることができる。しかし、実際には単純に作業量が減るということ以上の様々な恩恵をもたらす。それは、アニメーターにキャラクターが潜在的に持っている動きの可能性を気付かせるという効果だ。 | |||||
Summary | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | [Quon] issued an announcement as a 3D Image in 3DCGZOO that had been exhibited in the Kobe Biennale in 2009.This character was not produced as a part of the installation work only.We required to produce it as an active 3D Image as a main character but unfortunately it did not advanced at all. For the efficient animation production the most important point is the customization or set up of the character.The point that should be considered in the customization process is to construct the mechanism that each part of the body synchronizes withthe main action performed.For example,thesynchronization of the gearing of the center of gravity withthe movement of the toe in a wallking action which cansimply decrease an element that an animation processneeds by customizing in this way.In the case of the exampleabove the element count of the animation process isdecreased from three elements to two elements.Not onlythe element count is decreased but also different otherbenifits are provided to the animators for easy animationprocess.Also,this introduce the animator with the possibleproperty of movement and potential of the character. | |||||
書誌情報 |
芸術工学2010 発行日 2010-11-24 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 神戸芸術工科大学 |